OLEJE MASZYNOWE L-AN

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka

Oleje maszynowe L-AN otrzymywane są z selektywnie rafinowanych destylatów olejowych, uzyskiwanych z przeróbki ropy naftowej. 
Oleje maszynowe L-AN ze względu na wysoką temperaturę krzepnięcia, należy w porze zimowej stosować do smarowania urządzeń mechanicznych znajdujących się w pomieszczeniach ogrzewanych.

Zastosowania

Oleje maszynowe L-AN przeznaczone są do smarowania lekko lub średnio obciążonych elementów roboczych maszyn i urządzeń przemysłowych, takich jak:

• łożyska toczne i ślizgowe,
• prowadnice,
• przekładnie mechaniczne,
• wrzeciona, itp.,
• oraz pomocniczych węzłów tarcia. Niektóre oleje maszynowe L-AN są stosowane także do innych celów, np. do napełniania układów hydraulicznych.

Normy, aprobaty, specyfikacje

ISO 3448
DIN 51501

 

 

 

OLEJE MASZYNOWE L-AN Z

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka

Oleje maszynowe niskokrzepnące L-AN Z otrzymywane są z rafinowanych destylatów olejowych, uzyskiwanych z przeróbki ropy naftowej i dodatków obniżających temperaturę krzepnięcia.

Zastosowania

Oleje maszynowe niskokrzepnące L-AN Z przeznaczone są głównie do smarowania lekko lub średnio obciążonych elementów roboczych maszyn i urządzeń przemysłowych, takich jak:

• łożyska toczne i ślizgowe,
• prowadnice,
• przekładnie mechaniczne,
• wrzeciona, itp.,
• oraz pomocniczych węzłów tarcia, które narażone są na działanie niskich temperatur, tzn. znajdujących się w okresie zimowym w pomieszczeniach nieogrzewanych.

Niektóre oleje maszynowe niskokrzepnące L-AN Z mogą być również stosowane do innych celów, np. do napełniania układów hydraulicznych.

Normy, aprobaty, specyfikacje

PN-88/C-96071

 

 

OLEJE MASZYNOWE VELOL

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka

Oleje maszynowe Velol® są olejami niskokrzepnącymi, otrzymywanymi z rafinowanych destylatów olejowych. 

Zawierają dodatki polepszające własności smarne, lepkościowo-temperaturowe, dodatki poprawiające odporność na pienienie oraz inhibitory korozji i utleniania.
Produkowane są dwa rodzaje olejów maszynowych Velol® 9Q i Velol® 19. Liczby określające rodzaj oleju oznaczają dolną granicę jego lepkości kinematycznej w temperaturze 20oC.

 

Zastosowania

Oleje maszynowe Velol® stosuje się do smarowania przelotowego i kąpielowego szybkoobrotowych elementów maszyn włókienniczych, obrabiarek i innych precyzyjnych elementów urządzeń zgodnie z instrukcją smarowania.

 

Normy, aprobaty, specyfikacje

ISO 3448

 

 

VELOL RC

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka

Oleje do prowadnic Velol RC otrzymywane są z głęboko rafinowanego oleju mineralnego oraz nowoczesnego pakietu dodatków uszlachetniających, zapewniających odpowiednią charakterystykę tarciową, niezbędną dla spełnienia wymagań specyfikacji Cincinnati – Milacron, oraz General Motors LS-2 (LW-06-1-04). 

Umożliwiają:
· utrzymanie smarowania hydrodynamicznego w prowadnicy,
· ustalenie właściwej pozycji narzędzia w stosunku do elementu, 
· eliminację zjawiska „stick-slip",
· wydłużenie czasu pracy układów tnących i narzędzi,
· osiągnięcie właściwego efektu obróbki powierzchni,
· zapewnienie doskonałej separacji od olejów obróbkowych.

Zastosowania

Oleje do prowadnic Velol RC stosuje się do smarowania wszystkich rodzajów prowadnic ślizgowych, a w szczególności:
· Olej do prowadnic Velol RC32 i Velol RC 68 – do smarowania prowadnic ślizgowych poziomych pracujących w umiarkowanych temperaturach i przy umiarkowanych i średnich obciążeniach
· Olej do prowadnic Velol RC 220 – do smarowania prowadnic ślizgowych pionowych oraz prowadnic precyzyjnych pracujących w podwyższonych temperaturach i przy dużych obciążeniach.
Gwarantują one właściwą pracę prowadnic z ze szczególnym naciskiem na właściwą charakterystykę tarciową oraz likwidację zjawiska „stick-slip”.

Normy, aprobaty, specyfikacje

ISO 6743-13:2002/GB, 
DIN 51502 - CGLP

Velol RC 32 - MAG Specification P-53 
Velol RC68 – MAG Specification P-47, General Motors LS-2 (LW-06-1-04) 
Velol RC 220 – MAG Specification P-50

 

 

OLEJE DO PROWADNIC RC

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka

Oleje do prowadnic RC otrzymywane są z głęboko rafinowanego oleju mineralnego oraz pakietu dodatków uszlachetniających, zapewniających odpowiednią charakterystykę tarciową, niezbędną dla spełnienia wymagań specyfikacji Cincinnati – Milacron P-50, P-53 oraz P-47.

Umożliwiają:

• utrzymanie smarowania hydrodynamicznego w prowadnicy,
• ustalenie właściwej pozycji narzędzia w stosunku do elementu,
• eliminację zjawiska „stick-slip",
• wydłużenie czasu pracy układów tnących i narzędzi,
• osiągnięcie właściwego efektu obróbki powierzchni,
• zapewnienie doskonałej separacji od olejów obróbkowych.

Zastosowania

Oleje do prowadnic RC stosuje się do smarowania wszystkich rodzajów prowadnic ślizgowych, a w szczególności:

• Olej do prowadnic RC 32 i RC 68 – do smarowania prowadnic ślizgowych poziomych pracujących w umiarkowanych temperaturach i przy umiarkowanych i średnich obciążeniach

• Olej do prowadnic RC 220 – do smarowania prowadnic ślizgowych pionowych oraz prowadnic precyzyjnych pracujących w podwyższonych temperaturach i przy dużych obciążeniach.

Gwarantują one właściwą pracę prowadnic z ze szczególnym naciskiem na właściwą charakterystykę tarciową oraz likwidację zjawiska „stick-slip”.

Normy, aprobaty, specyfikacje

Spełnia wymagania:
DIN 51502 – klasa CG, 
ISO/T.R3498:1996 – klasa G, 
Olej do prowadnic RC 32 – Cincinnati Milacron P-53,
Olej do prowadnic RC 68 – Cincinnati Milacron P-47, 
Olej do prowadnic RC 220 – Cincinnati Milacron P-50.

 

  

 

OLEJE MASZYNOWE NATŁUSZCZANE MN

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka

Oleje maszynowe natłuszczane MN stanowią mieszaninę olejów mineralnych z utlenionym olejem roślinnym. W zależności od składu rozróżnia się dwa rodzaje olejów maszynowych natłuszczanych:

• MN-11,
• MN-15.

Zastosowania

Oleje maszynowe natłuszczane stosuje się do smarowania:

• łożysk maszyn parowych taboru pływającego,
• łożysk narażonych na zetknięcie z wodą, z którą oleje maszynowe natłuszczane tworzą trwałe emulsje smarujące,
• łożysk maszyn narażonych na wyższe obciążenia jednostkowe.

Olej maszynowy natłuszczany MN-11 stosuje się do smarowania zewnętrznych części maszyn parowych, a olej MN-15 do smarowania przyśrubowych łożysk statków.

Normy, aprobaty, specyfikacje

PN-56/C-96074

 

 

OLEJE OBIEGOWE NP

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka

Oleje obiegowe NP produkowane są na bazie wyselekcjonowanych olejów bazowych z udziałem wyższych kwasów tłuszczowych wzbogacony dodatkami funkcyjnymi.

Zastosowania

Olej obiegowy NP przeznaczony jest do smarowania niskotemperaturowych węzłów tarcia (do 90 stopni), maszyn i urządzeń, do obróbki skrawaniem jako czynnik chłodząco- smarujący, do niskoobciążonych układów hydraulicznych wymagających stosowania oleju klasy L-HH. Może być również stosowany do mycia układów i instalacji przemysłowych.

 

 

OLEJE CYLINDROWE

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka

Oleje cylindrowe otrzymywane są z zachowawczej przeróbki ropy naftowej. 
Ze względu na warunki pracy (wysokie temperatury, działanie pary wodnej) i zadania do wykonania - zapobieganie zużyciu pierścieni i cylindrów oraz uszczelnienie przestrzeni pracujących – oleje cylindrowe.


Charakteryzują się:

• wysoką temperaturą zapłonu,
• dużą lepkością,
• wysoką stabilnością chemiczną,
• niską skłonnością do koksowania w warunkach rozkładu termicznego, którego skutkiem jest tworzenie twardych osadów na pracujących częściach maszyny,
• dużą odpornością na zmywanie przez parę wodną.

Zastosowania

Oleje cylindrowe przeznaczone są do smarowania cylindrów, części rozrządowych i dławic maszyn parowych, przy czym:

• Olej cylindrowy CI-17/100-0-10 (dawny PN-240)stosuje się przy pracy maszyn z parą wlotową nasyconą o temperaturze do 250oC,


• Olej cylindrowy CI-30 (dawny PP-280)stosuje się przy pracy maszyn z parą wlotową przegrzaną o temperaturze do 290oC,

• Olej cylindrowy CI-40/100-0-10 (dawny PW-300) stosuje się przy pracy maszyn z parą wlotową wysoko przegrzaną o temperaturze do 310oC

 

Normy, aprobaty, specyfikacje

PN-61/C-96095

 

 

OLEJE DO OSI

 

 

 

 

 

 

   

 

 

Charakterystyka

Oleje przemysłowe (oleje do osi) otrzymywane są z przeróbki ropy naftowej. W zależności od lepkości kinematycznej i temperatury krzepnięcia produkuje się dwa rodzaje olejów przemysłowych (osiowych) oznaczonych symbolami:

• Pm-50/50-0-0 (dawny Olej do osi L),
• Pm-30/50-0-020 (dawny Olej do osi U).

Zastosowania

Oleje przemysłowe (oleje do osi) przeznaczone są głównie do smarowania łożysk ślizgowych parowozów, wagonów kolejowych i tramwajowych.

 

 

 

OLEJE SPIERALNY SP

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka

Olej spieralny SP produkowany jest w oparciu o rafinowane bazy olejowe pochodzenia mineralnego oraz odpowiedni dodatek powierzchniowo-czynny.

Zastosowania

Olej spieralny SP jest przeznaczony do smarowania tarczy żebrowej i korony cylindra wraz z igłami i płaszczkami maszyn szydełkujących.

 

 

 

UNIDOM OLEJ MASZYNOWY BIAŁY

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka

Olej Unidom produkowany jest w oparciu o wysokiej jakości olej biały. Nie zawiera w swoim składzie zanieczyszczeń, takich jak, np. siarka, policykliczne aromaty. Unidom jest lekkim olejem, bezwonnym, bezbarwnym, nietoksycznym o bardzo dobrych własnościach smarnych. 

Cechuje go:

• szeroki zakres temperatur stosowania,
• doskonała stabilność termooksydacyjna,
• niska naturalna temperatura płynięcia,
• niska odparowalność.

Zastosowania

Unidom jest lekkim olejem maszynowym o uniwersalnym zastosowaniu w gospodarstwie domowym i motoryzacji – smaruje i zabezpiecza antykorozyjnie elementy narażone na działanie czynników atmosferycznych. 
Przeznaczony jest do smarowania lekko obciążonych i szybko pracujących łożysk w maszynach i precyzyjnych mechanizmach, maszyn szwalniczych i dziewiarskich, rowerów, zamków, linek, kłódek, zawiasów, narzędzi pomiarowych, różnego rodzaju sprzętu sportowego oraz innych niskoobciążonych mechanizmów przesuwnych i obrotowych.

 

 

 

ORLEN OIL MP 150, 220

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka

Oleje ORLEN OIL MP produkowane są w oparciu o wysokorafinowany olej mineralny oraz odpowiednio dobrany zestaw dodatków uszlachetniających. 
Charakteryzują się bardzo dobrą zdolnością oddzielania wody oraz ochrony przed korozją, wysoką stabilnością utleniania, a także wysokimi własnościami smarnymi.

Zastosowania

Oleje serii ORLEN OIL MP są wysokojakościowymi olejami maszynowymi przeznaczonymi przede wszystkim do stosowania w układach obiegowego smarowania maszyn papierniczych; do smarowania m.in. łożysk tocznych i ślizgowych, przekładni, wałków napędowych, itp. 
Mogą być również z powodzeniem stosowane do smarowania elementów roboczych maszyn i urządzeń pracujących w trudnych warunkach, np. pod wysokim obciążeniem, przy dostępie wody.