TRANSGEAR PAG

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka

Syntetyczne oleje do przekładni przemysłowych Transgear PAG produkowane są na bazie polialkilenoglikoli. Opracowane zostały specjalnie do pracy przy ekstremalnie wysokich obciążeniach oraz wysokiej temperaturze.

Charakteryzują się:

• zdolnością do przenoszenia ekstremalnie wysokich obciążeń,
• wysoką odpornością na starzenie,
• doskonałą ochroną przeciwkorozyjną (ASTM D665 procedura B – wytrzymuje),
• bardzo dobrą charakterystyką deemulgowania,
• kompatybilnością z powszechnie stosowanymi uszczelnieniami,
• nie zawierają w swoim składzie chloru, siarki i związków ołowiu.

Oleje Transgear PAG nie są kompatybilne z olejami mineralnymi.

Zastosowania

Oleje Transgear PAG przeznaczone są do smarowania różnego rodzaju urządzeń i mechanizmów pracujących w temperaturach przewyższających 200°C, w tym:

• wysokoobciążonych mechanicznych przekładni urządzeń przemysłowych, m.in: przekładni walcowych o zębach prostych, przekładni stożkowych o zębach skośnych i krzywoliniowych, przekładni ślimakowych (kalendry) podlegających wysokim obciążeniom termicznym,
• łożysk tocznych i ślizgowych,
• sprężarek tłokowych.
 

 

TRANSGEAR PE

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka

Syntetyczne oleje do przekładni przemysłowych Transgear PE produkowane są na bazie polialfaolefin (PAO) i estrów oraz specjalnie wyselekcjonowanych dodatków uszlachetniających.
Opracowane zostały specjalnie do pracy przy bardzo wysokich obciążeniach oraz wysokiej temperaturze.


Charakteryzują się:

• zdolnością do przenoszenia ekstremalnie wysokich obciążeń oraz doskonałą ochroną elementów przekładni przed zjawiskiem micropittingu,
• wysoką odpornością na starzenie i wysoką ochroną przeciwkorozyjną,
• doskonałą filtrowalnością oraz szerokim zakresem temperatur pracy,
• wydłużonym okresem eksploatacji.

Zastosowania

Oleje Transgear PE przeznaczone są do smarowania wszelkiego rodzaju wysokoobciążonych przekładni zębatych maszyn i urządzeń przemysłowych narażonych na wystąpienie zjawiska micropittingu, pracujących w temperaturach do 180oC, w tym: przekładni walcowych o zębach prostych, przekładni stożkowych o zębach skośnych i krzywoliniowych, przekładni ślimakowych (kalendry) podlegających wysokim obciążeniom termicznym, jak również łożysk tocznych i ślizgowych. 
Z uwagi na swoje wyjątkowe własności smarne i przeciwutleniające rekomendowane są również do smarowania przekładni turbin wiatrowych pracujących w ciężkich warunkach.

 

Normy, aprobaty, specyfikacje

Aprobaty, dopuszczenia:
Flender AG 
GLIMAG (Transgear PE 220, 320) 
RYFAMA (Transgear PE 320)
FAMUR (Transgear PE 320)
Bumech (Transgear PE 220, 320)


Spełnia wymagania:
US Steel 224
AGMA 9005-EO2 (EP)
David Brown S1.53.101 typ E
DIN 51517 cz.3 – CLP 
Cincinnati Machine P-74

 

TRANSOL SP

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka

Oleje do przekładni przemysłowych Transol® SP otrzymywane są z selektywnie rafinowanych olejów mineralnych, zawierają bezołowiowe dodatki poprawiające własności smarne (typu siarka-fosfor) oraz pakiet dodatków o działaniu przeciwkorozyjnym, podwyższającym odporność na utlenianie, przeciwpiennym, deemulgującym.

Charakteryzują się:

• chronią poszczególne części przekładni, tj. koła zębate, łożyska toczne i ślizgowe, przed nadmiernym zużyciem mechanicznym w trakcie normalnej eksploatacji, jak i w przypadku wystąpienia obciążeń udarowych,
• zabezpieczają przed korozją elementy konstrukcyjne przekładni wykonane ze stali i metali nieżelaznych przed chemicznym oddziaływaniem aktywnych składników oleju oraz produktów jego utleniania,
• dzięki wysokiej stabilności termooksydacyjnej umożliwiają długotrwałą pracę w podwyższonych temperaturach bez utraty swoich właściwości,
• zastosowane dodatki przeciwpienne oraz deemulgujące przeciwdziałają obniżeniu własności smarnych oleju wskutek tworzenia się trwałej piany oraz emulsji olejowo-wodnej,

 

Zastosowania

Oleje Transol® SP przeznaczone są do smarowania wysokoobciążonych mechanicznych przekładni urządzeń przemysłowych, przenoszących często obciążenia uderzeniowe, np. urządzeń walcowniczych w hutnictwie, maszyn budowlanych, maszyn pracujących w cementowniach, podnośnikach i urządzeniach przeładunkowych w przemyśle okrętowym, w obrabiarkach, w przekładniach turbin parowych i gazowych, w maszynach stosowanych w przemyśle papierniczym oraz w innych urządzeniach, w temperaturach do 120oC, wymagających użycia olejów o zwiększonej wytrzymałości warstwy smarnej na obciążenie (oleje zawierają dodatki EP - Extreme Pressure), dobrej stabilności termooksydacyjnej przy zastosowaniu w wyższych temperaturach i dobrych właściwościach przeciwkorozyjnych (względem żelaza i metali nieżelaznych) oraz deemulgujących.

Oleje Transol® SP mogą być stosowane w przypadkach, gdy przekładnie narażone są na agresywne działanie środowiska (para wodna, gazy korozyjne), jak również zmienne temperatury otoczenia (dźwigi, wciągarki, itp.).

 

 

Normy, aprobaty, specyfikacje

Dopuszczenia:
GLIMAG (Transol SP 220, 320)
RYFAMA (Transol SP 320)


Spełnia wymagania:
PN-90/C-96056,
DIN 51517 cz. 3,
US Steel 224,
AGMA/ANSI 9005-E02
ISO 12925-1 CKC/CKD

 

 

TRANSOL CLP

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka

Oleje do przekładni przemysłowych Transol® CLP otrzymywane są z selektywnie rafinowanych olejów mineralnych, zawierają bezołowiowe dodatki poprawiające własności smarne (typu siarka-fosfor) oraz pakiet dodatków o działaniu przeciwkorozyjnym, podwyższającym odporność na utlenianie, przeciwpiennym, deemulgującym.

Charakteryzują się:

• chronią poszczególne części przekładni, tj. koła zębate, łożyska toczne i ślizgowe, przed nadmiernym zużyciem mechanicznym w trakcie normalnej eksploatacji, jak i w przypadku wystąpienia obciążeń udarowych,
• zabezpieczają przed korozją elementy konstrukcyjne przekładni wykonane ze stali i metali nieżelaznych przed chemicznym oddziaływaniem aktywnych składników oleju oraz produktów jego utleniania,
• dzięki wysokiej stabilności termooksydacyjnej umożliwiają długotrwałą pracę w podwyższonych temperaturach bez utraty swoich właściwości,
• zastosowane dodatki przeciwpienne oraz deemulgujące przeciwdziałają obniżeniu własności smarnych oleju wskutek tworzenia się trwałej piany oraz emulsji olejowo-wodnej.

 

Zastosowania

Oleje Transol® CLP przeznaczone są do smarowania wysokoobciążonych mechanicznych przekładni urządzeń przemysłowych, przenoszących często obciążenia uderzeniowe, np. urządzeń walcowniczych w hutnictwie, maszyn budowlanych, maszyn pracujących w cementowniach, podnośnikach i urządzeniach przeładunkowych w przemyśle okrętowym, w obrabiarkach, w przekładniach turbin parowych i gazowych, w maszynach stosowanych w przemyśle papierniczym oraz w innych urządzeniach, w temperaturach do 120oC, wymagających użycia olejów o zwiększonej wytrzymałości warstwy smarnej na obciążenie (oleje zawierają dodatki EP - Extreme Pressure), dobrej stabilności termooksydacyjnej przy zastosowaniu w wyższych temperaturach i dobrych właściwościach przeciwkorozyjnych (względem żelaza i metali nieżelaznych) oraz deemulgujących.

Oleje Transol® CLP mogą być stosowane w przypadkach, gdy przekładnie narażone są na agresywne działanie środowiska (para wodna, gazy korozyjne), jak również zmienne temperatury otoczenia (dźwigi, wciągarki, itp.).

 

 

Normy, aprobaty, specyfikacje

Aprobata:
Schuller - Muller Weingarten - DT 55 055 - Transol® CLP 150, 220, 320

Dopuszczenia:
FLSmidth MAAG Gear GEARS60752 (Transol® CLP 100, 150, 220, 320, 460)
GLIMAG (Transol® CLP 220, 320)
Bumech (Transol® CLP 220, 320)

Spełnia wymagania:
DIN 51517 cz. 3, 
US Steel 224,
AGMA/ANSI 9005-E02 
ISO 12925-1 CKC/CKD

 

 

TRANSOL

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka

Oleje do przekładni przemysłowych Transol® otrzymywane są z selektywnie rafinowanych olejów mineralnych, zawierają bezołowiowe dodatki poprawiające własności smarne (typu siarka-fosfor) oraz pakiet dodatków o działaniu przeciwkorozyjnym, podwyższającym odporność na utlenianie, przeciwpiennym, demulgującym.

Charakteryzują się:

• chronią poszczególne części przekładni, tj. koła zębate, łożyska toczne i ślizgowe, przed nadmiernym zużyciem mechanicznym w trakcie eksploatacji,
• zabezpieczają przed korozją elementy konstrukcyjne przekładni wykonane ze stali i metali nieżelaznych przed chemicznym oddziaływaniem aktywnych składników oleju oraz produktów jego utleniania,
• dzięki wysokiej stabilności termooksydacyjnej umożliwiają długotrwałą pracę w podwyższonych temperaturach bez utraty swoich właściwości,
• zastosowane dodatki przeciwpienne oraz demulgujące przeciwdziałają obniżeniu własności smarnych oleju wskutek tworzenia się trwałej piany oraz emulsji olejowo-wodnej.

 

Zastosowania

Oleje Transol® przeznaczone są do smarowania średnioobciążonych mechanicznych przekładni urządzeń przemysłowych, przenoszących często obciążenia uderzeniowe, np. urządzeń walcowniczych w hutnictwie, maszyn budowlanych, maszyn pracujących w cementowniach, podnośnikach i urządzeniach przeładunkowych w przemyśle okrętowym, w obrabiarkach, w przekładniach turbin parowych i gazowych, w maszynach stosowanych w przemyśle papierniczym oraz w innych urządzeniach, w temperaturach do 100oC, wymagających użycia olejów o zwiększonej wytrzymałości warstwy smarnej na obciążenie (oleje zawierają dodatki EP - Extreme Pressure), dobrej stabilności termooksydacyjnej przy zastosowaniu w wyższych temperaturach i dobrych właściwościach przeciwkorozyjnych (względem żelaza i metali nieżelaznych) oraz demulgujących.

Oleje Transol® mogą być stosowane w przypadkach, gdy przekładnie narażone są na agresywne działanie środowiska (para wodna, gazy korozyjne), jak również gdy urządzenia narażone są na zmienne temperatury otoczenia (dźwigi, wciągarki, itp.).

Normy, aprobaty, specyfikacje

DIN 51517 cz. 3, 
US Steel 224,
AGMA/ANSI 9005-E02
ISO 12925-1 CKC/CKD