ORLEN Smary dla motoryzacji

 

 

GREASEN GRAFIT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka

Greasen grafit jest smarem wapniowym produkowanym na bazie oleju mineralnego o lepkości około 11mm2/s w 1000C zawierający minimum 10% grafitu naturalnego.

Jest on odporny na działanie zimnej wody. Nie nadaje się do smarowania żadnych podzespołów samochodowych poza resorami. Nie może być stosowany w łożyskach tocznych i innych mechanizmach precyzyjnych.

 

Zastosowania

Greasen grafit jest przeznaczony do smarowania:
• resorów samochodowych,
• otwartych przekładni zębatych, przekładni ślimakowych, gwintów śrub narażonych na działania korodujące, łańcuchów i innych silnie obciążonych węzłów tarcia pracujących w zakresie temperatur od -20oC do +60oC,

• może być stosowany jako typowy smar montażowy.

 

Normy, aprobaty, specyfikacje

DIN 51 502: KF2C-20

ISO 6743-9: BAGB-2

 

 

 

GREASEN ŁT 4S

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Charakterystyka

Smary GREASEN ŁT-4S produkowane są na bazie oleju mineralnego zagęszczonego hydroksystearynianem litu. Smary te zawierają dodatki uszlachetniające, a zwłaszcza dodatki o działaniu antykorozyjnym, przeciwutleniającym oraz polepszające własności smarne.

Smary GREASEN ŁT-4S są odporne na działanie wody. 

Zakres temperatur pracy smarów wynosi:

• GREASEN ŁT-4S2: -30÷120oC,

• GREASEN ŁT-4S3: -20÷130oC.

Zastosowania

Smary GREASEN ŁT-4S stosuje się do smarowania: 

• samochodowych łożysk tocznych,


• przegubów krzyżakowych w trakcie montażu,


• cięgien i prowadnic maszyn oraz innych elementów urządzeń,


• łożysk ślizgowych pracujących w dopuszczalnych zakresach temperatur.

Normy, aprobaty, specyfikacje:

Greasen ŁT-4S2:
DIN 51 502: KP2K-30
ISO 6743-9: CCEA-2

Greasen ŁT-4S3:
DIN 51 502: KP3N-20
ISO 6743-9: BDEA-3

 

 

GREASEN EP 23

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Charakterystyka

Greasen EP-23 jest smarem kompleksowym litowym z udziałem dwusiarczku molibdenu (3%). Jest smarem odpornym na działanie wilgoci, pary wodnej oraz słabych kwasów i zasad. Smar jest również odporny na wibracje, wysokie naciski oraz obciążenia uderzeniowe.

 

Zastosowania

Greasen EP-23 przeznaczony jest do smarowania wysoko obciążonych skojarzeń trących pracujących w temperaturach od -30oC do +140oC, oraz przekładni kątowych wykaszarek. 

Zalecany jest również do stosowania tam, gdzie występuje częsta zmiana kierunku ruchu lub połączenie małych prędkości ruchu i wysokich obciążeń, np. w przegubach homokinetycznych.

 

Normy, aprobaty, specyfikacje

DIN 51 502: KF2N-30 
ISO 6743-9: CDEB-2

 

GREASEN 1S

 

 

 

 

 


Charakterystyka

 

GREASEN 1S jest wysokiej jakości smarem litowym na bazie hydroksystearynianu litu oraz oleju mineralnego o lepkości rzędu 60-79 mm2/s przy 40oC.
(Dawna nazwa : smar samochodowy 1S)

 

Zastosowania

Samochodowy smar plastyczny GREASEN 1S stosowany jest głównie do smarowania tulei przesuwnej wału napędowego co 30000 km przebiegu, zgodnie z instrukcją smarowania.

GREASEN 1S stosowany jest również do smarowania przegubów głównego wału napędowego i innych elementów zgodnie z instrukcją smarowania.

 

Normy, aprobaty, specyfikacje

DIN 51 502: M1N-20
ISO 6743-9: BBEA-1

 

 

GREASEN STP

 

 

 

 

 

 

 


Charakterystyka

GREASEN STP jest smarem wapniowym o konsystencji klasy 1. Bazą olejową jest olej mineralny o lepkości w granicach 36-60 mm2/s w 50oC.

Miękka konsystencja smaru pozwala na łatwe stosowanie urządzeń smarowniczych typu smarownic pneumatycznych. Jest dość odporny na działanie zimnej wody.

 

Zastosowania

GREASEN STP przeznaczony jest wyłącznie do okresowego smarowania podwozi samochodów, sworzni, przegubów, prowadnic w zakresie praktycznych temperatur pracy od -20oC do +60oC.

GREASEN STP nie nadaje się do smarowania łożysk tocznych oraz pompy wodnej.

 

Normy, aprobaty, specyfikacje

DIN 51 502: M1C-20 
ISO 6743-9: BAEA-1

 

 

GREASEN N-EP 00/000

 

 

GREASEN S- EP 00/000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka

Greasen S-EP 00/000 oraz Greasen N-EP 00/000 są smarami półpłynnymi produkowanymi w oparciu o mydła litowo-wapniowe w klasie konsystencji NLGI 00/000. Zawierają w swoim składzie dodatki EP, AW oraz poprawiające własności antykorozyjne i antyutleniające.
Olejem bazowym używanym przy produkcji smaru Greasen S-EP 00/000 jest olej syntetyczny, natomiast smar Greasen N-EP 00/000 produkowany jest w oparciu o mineralny olej naftenowy o bardzo dobrych własnościach niskotemperaturowych.

 

Zastosowania

Smary Greasen N-EP 00/000 oraz Greasen S-EP 00/000 przeznaczone są przede wszystkim do smarowania skojarzeń trących w ciężkich pojazdach użytkowych i autobusach za pomocą centralnych układów smarowania, przy czym:
• Greasen N-EP 00/000 w temperaturach od - 300C do +900C 
• Greasen S-EP 00/000 w temperaturach od - 450C do +900C 
W przypadku smarowania przelotowego górna granica stosowania sięga w obydwu przypadkach temperatury +1200C.
Oprócz w/w zastosowania smary mogą być stosowane do smarowania różnego rodzaju przekładni redukcyjnych smarowanych smarami plastycznymi.

 

Normy, aprobaty, specyfikacje

klasa konsystencji NLGI: 00/000 

Greasen S-EP 00/000:
DIN 51 502: KP00/000E-45
ISO 6743-9: EBEB-00/000 

Greasen N-EP 00/000
DIN 51 502: KP00/000E-30
ISO 6743-9: EBEB-00/000

 

SMAROL UNIWERSALNY EKO

 

 

 

 

 

 

   

  

 

 

 

 

Charakterystyka

 

Smar plastyczny SMAROL UNIWERSALNY EKO otrzymywany jest przez zagęszczanie mieszaniny wysokorafinowanego oleju bazowego oraz oleju biodegradowalnego, mydłem litowym. Smar uszlachetniany jest dodatkami o działaniu przeciwutleniającym, przeciwkorozyjnym oraz poprawiającym własności smarne. 

Kolor: zielony

Zastosowania

 

SMAROL UNIWERSALNY EKO przeznaczony jest do zastosowań w szerokim zakresie temperatur od - 30°C do + 140°C, i zapewnia doskonałe smarowanie nawet w najtrudniejszych warunkach eksploatacji. Wielozadaniowy SMAROL UNIWERSALNY EKO z powodzeniem może być stosowany w domu, warsztacie, gospodarstwie rolniczym, do smarowania:
- zawiasów, zamków, gwintów
- łańcuchów, kół zębatych
- łożysk tocznych i ślizgowych
- elementów pojazdów i maszyn przemysłowych i rolniczych
Zapewnia zmniejszenie zużycia i tarcia oraz odporność na wilgoć.